Saturday, December 31, 2011

just a story..


Have a Good Day 2 everybody....hehehe...hari yg agak ceria...hari neh hari Ahad 1/1/2012...menunjukkan yg hari neh dah masuk tahun baru...skrg aku tengah melayan lagu2 lama yg pernah aku dgr selama neh..teringat ngn banyak perkara bila dgr lagu2 lama...kenangan oh kenangan..hmm....tak tau lagi nak buat apa hari neh...tolong apa yg patut kat rumh neh ofcos...plan lain tu jer tak tau nak buat apa...nak keluar jln2 lagi??????huh...malas! hari neh aku nak relaks2 je..tengok muvi??ermmm....cter apa la yg aku nk tengok...skrg neh jam menunjukkan 1.35 ptg...belum ada criter best...nak pergi melalak kat rumah neh??takut menangis terharu pulak langit tu kang...baru je nak ceria langit hari neh..sblm2 neh memang berduka je...tak apa2...aku g melalak dlm hati jer...hehehe...

aku berada dlm keadaan yg agak bohsan skrg...jom text Incik Abg! hurmmm...tak nak! jgn! Incik Abg tengah kerja...tak baik kacau kerja org...buat kerja sendiri eik..duduk baik2 yer...huhuhu...
sis aku pernah terbaca artikel kat mana ntah n dia share ngn kitaorg..ayat yg dia share tu berbunyi mcm neh.."hati wanita kat mulut..sbb tu smua yg golongan wanita cakap a.k.a luahkan semuanya datang dari hati diaorg...then,mulut lelaki berada di hati...sbb tu kaum lelaki susah nak luahkan apa yg diaorg nak cakap..diaorg lebih suka memendam daripada luahkan..." mmg ada sesetengah org mcm tu...jadi,aku setuju ngn kata2 tu...aku??hehe...aku lebih suka pendam...kalo dah tak tahan baru aku luahkan...tu pun tengok gaya la...kebanyakan apa yg aku nak luahkan,tak terluah...biasanya terluah kat dalam Diary je...biar diary je tau...org len tak tau...hehe...
hmm..aku ada perhatikan sesuatu kat Incik Abg aku...aku neh mmg mcm tu..suka dok perhati org...tapiiiii...bukan semua eik...aku dok perhatikan sesetengah org jer...yg pastinya Incik Abg aku...aku suka perhatikan dia n buat analisis wlaupun aku tau analisis aku tu kdng2 tak leh d guna pakai...huhu...cukup utk memuaskan hati aku jer..aku perhatikan,Incik Abg seorg yg kemas..kalo dah kemas,ertinya mmg bersih habis n yg paling aku suka kalo dah jumpa Incik Abg,aku akn terasa segar balik..sbb apa..sbb perfume yg dia guna..wlau dia sebok mana,berpeluh ke hape,dia tetap wangi sbb perfume yg dia guna aku rasa 24 hours kekal kot n bau perfume dia kuat..hehe..aku neh pelik kan...tapi,tu la diri aku...semua aku nak tau wlaupun x ada faedahnya...memang..ta leh d nafikan...Incik Abg lebih kemas dari aku kot...ye la..kbanyakan org ada cakap,org laki neh mmg pembersih sikit..contoh yg paling dekat ialah Abg kandung aku...kalo masuk bilik ke,kereta dia ke,gerenti ngko tak nak keluar lagi..bukan jer bersih,wangi lagi tu...

sifat dia yg lain,aku perhatikan dia seorg yg penyabar..cukup sabar dgn sikap aku...aku seorg yg panas baran,kuat memberontak,memilih,kuat merajuk a.k.a kecil hati n yg pentingnya mood aku selalu tunggang langgang...tak leh ada salah wlaupun sikit...aku pun tak tau apa penyakit la aku neh...tapi,org selalu ckp..org berdarah muda memang selalu mcm tu...kalo dah meningkat tua nanti slow la dia...mak aku mengaku gak dia dulu mcm tu..garang giler...yer,aku pun mengaku gak mak aku seorang yang garang sgt2 dulu...time kitaorg kecik2 selalu kena ngn dia..tapi,skrg neh dah down sikit...boleh kawal dah...syukur sgt2...hehehehe...harap2 aku neh tak la mcm tu...hehehe..Incik Abg tetap sabar melayan kerenah aku yg agak kebudak2an neh..tapi,tak tau la hati dia mcm mana time pujuk tu,ikhlas ke tak...kita tak tau...hati org lain2..kat mulut lain,kat hati lain..kan..harap2 ikhlas la..ada satu malam tu,aku g mengamuk & protes tak nak balas text dia n tak jawab call dia...aku marah ada sbb..marah2 tanda syg..tu la 1st time aku marah ngn dia...otak aku tak fikir lain time tu..just fikir mcm mana nak pujuk hati yang lara masa tu..aku bawak tidur sekejap dlm 5 minit utk tenangkan fikiran...bila aku cek fon aku,dah ada 10 miskol n ntah berapa bnyk text yg dia hantar...sengaja aku buat silent mode fon time tu...tak nak kena kacau...betapa kejam nya aku masa tu..siapa suruh buat kesalahan yg tak leh dimaafkan...setelah hati aku tenang sikit2,aku g angkat gak call dia...*kesian pun ada gak sbnrnya..^.< * berkali2 dia mntk maaf,baru la aku maafkan wlaupun d hati aku masih bersisa..kata org,jgn simpan rasa sakit d hati,kang lama2 bertukar jadi dendam pulak...tu yg aku tak nak...dia buat lawak sikit2 pun,aku buat derk je...ye la,mood tak baik mana selera nak ketawa...tu la dia Incik Abg yg aku kenali...sbr...terima kasih Abg sbb nak jugak bersabar ngn diri org kat sini...hrmm...terfikir gak aku,kalo la turn dia pulak marah ngn aku...huh...serammmm....tak pernah pulak aku tengok dia marah...harap2 tak pernah la...mintak jauhhh....fuhhh...fuhhhh....

satu lagi,hehehe...aku tak pernah bagitau dia part neh...Incik Abg tak berapa romantik orgnya...dia ala kadar je...romantik memang ada...tapi peratus romantik dia ada dlm 30% per 100%...sama la ngn aku neh...hah...kena sgt la tu...aku tak romantik,dia pun tak romantik...kuikuikuikui....tak apa la...smua tu tak penting...sekadar sampingan je...aku terima dia seadanya....selain tu,dia jujur...eik..jujur ke...hehe...stakat neh dia selalu jujur ngn aku...dia bagitau semua nya ttg diri dia yg lepas n latest....alhamdulillah...sedikit sebanyak aku tau gak sikit2 ttg diri dia....satu yg paling ketara ttg Incik Abg,dia suka bertanya....sikit2 tanya...hehe...wlau kdng2 aku dah boleh agak apa yg dia nak tanya,aku tetap jwb utk memuaskan hati dia..terfikir gak aku,dah boleh jadi wartawan dia neh...nak jadi Dj kat stesyen radio pun aku rasa dia layak...sbb apa,sbb cara dia cakap tu ala2 Dj...ekekekeke....
apa lagi eik...hmm...tak ada dah....tu jer yg aku boleh fikir skrg neh....tapi apa2 pun,aku suka dia..aku syg dia...luahan hati & pesanan aku buat si Incik Abg : harap2 Incik Abg tau betapa syg nya aku ngn dia & dia pun mcm tu...harap2 dia sentiasa ikhlas terhadap aku....harap2 Incik Abg tak mempermainkan perasaan aku sbb aku tak teragak2 utk buat life dia miserable...muktamad! ok...

entry kali neh berakhir disini dulu...maybe bersambung suatu masa nanti...hehehe...babai! ^.< Wassalam..

No comments:

Post a Comment