Friday, March 11, 2011

Tanda Besar Kiamat...!!

Salam....
hari neh entry aku nak cerita psl earthquake berserta ngan tsunami yang dah melanda Jepun...kejadian neh berlaku dari kelmarin lagi kan...aku tau pon sbb family aku memang mengikuti perkembangan dunia melalui berita....tak cukup ngan berita TV 1,2,3 ngan NTV7 n TV 9...diaorg g tengok berita astro Awani channel 501 (Berita Segenab Dimensi...hehehehe)...tak pun berita CTVN channel 509 astro n Bernama TV(BRTV) channel 502 astro...*chewahh...aku ingat semua nya la...hehehehe...*
dari stesen2 TV neh la diaorg dapat tau berita ttg seluruh dunia neh...pastu,aku balik dari sekolah kelmarin,mak aku g la bukak TV CTVN tuh...tiba2 ada berita tergempar yg menyatakan Gempa Bumi yang teruk telah berlaku di Jepun...siaran tu LIVE lagi...aku dapat tengok bangunan2 serta facilities yang da kat situ semua bergoyang....aku apa lagi...aku yang takut tengok...aku takut bangunan besaw2 tu jatuh menghempap org2 yg ada kat situ..kan ke teruk tu...
petang nya pulak,dalam pukul 5 mcm tu la kot...masih lagi kat channel yang sama,kejadian tsunami pulak....isk3....aku pun tak tau la..berganda2 dugaan yg Allah dah bagi...kalo tak insaf2 lagi,tak tau la aku...tu la bencana alam yang terbesar setakat neh....time tengok tsunami tu memusnahkan bandar2 Jepun tu,naik bulu roma aku..gerun...takut2 terkena pulak ngan negara kita...tapi aku tak mintak la..."Ya Allah..yang Maha Pengasih lagi Maha Pengampun...Kau ampun kan la segala dosa2 hamba2 Mu ini...Jauhi lah kami dari segala bala bencana seperti yang telah Engkau telah jadikan di negara Jepun sekarang ini...Amin Ya Rabbal 'Alamin.."

aku ada dapat beberapa..eh...bukan beberapa...kira banyak la jugak...gambar2 kejadian bencana alam dekat Jepun tu....





















kalo nak tau lebih lanjut lagi,korg g sini.."Japan Tsunami"

Subhanallah...gempa bumi neh ada maksudnya....maknanya kita semakin dekat dgn akhir zaman....dunia semakin dekat dgn Kiamat...gempa bumi neh merupakan tanda-tanda besar Kiamat...jadi,sama2 la kita berdoa agar d selamatkan d dunia dan d akhirat...Amin...

2 comments:

  1. tu lah..
    ada orang masih xsedaqr walaupun dh macam2 berlaku

    ReplyDelete
  2. betol2...memang enjoy sampai tahap tak ingat dunia dah...

    ReplyDelete