Friday, March 11, 2011

Buduh nya aku!!

Salam...
hehehehe...malam neh aku nak cerita ckit ttg perkembangan ujian aku hari Khamis 10/3/2011 ari tuh...
aku ujian EA ngan BM kertas 1...BM ok lagi..aku boleh jawab dgn tenang...tapi yang masalahnya,berkaitan ngan kertas ujian EA aku...soalan2 nya punya la susah...tapi,yg lain tu aku leh jawab la...aku harap banyak yang betul...Amin....
satu soalan neh bahagian esei soalan 5...
soalan tu tanya,"Gambar 2 menunjukkan logo institusi kewangan yang terdapat di Malaysia."
pastu dia tunjuk gambar neh ha...


Gambar 2

"terangkan peranan bank di atas. (7 Markah) "

pastu..aku jadi blurr....aku rasa aku cukup kenal ngan logo neh...tapi,aku tak tau kat mana aku pernah tengok benda neh...lama jugak aku stuck kat soklan neh...last2,aku rasa aku dah takda harapan nak menjawab soklan neh..aku give up...aku tinggalkan je soklan tu...perghh...rugi sesgt rasa aku neh...7 markah...bukan nya sikit...banyak tu..

pas aku g balik dari bertugas time rehat,aku g balik kelas...kawan aku cakap kat aku...aku jawab apa kat soklan 5 tuh...aku jawab la aku biar kosong cmtu je..aku ingat kan aku sorg je buat mcm tu..rupa2nya banyak lagi classmate aku yg buat kerja tu...hahahaha...
pastu,Siti tanya ngan aku..tau tak tu logo apa?....aku jawab la dgn slumber nya...tak tau..tu sbb tak jawab...hehehe...
pastu dia cakap..tu sbnrnya logo 'BANK PUSAT'...
@.@!!!!
terkezut aku...aku tanya balik...mcm mana tau??..dalam hati ckp sendiri,"dah search kat internet ke budak neh...cepat betol.."
dia jawab,"cuba tengok kat duit kertas.."
tengok gambar di bawah!!


nampak tak gambar sang Kancil tu?aku dah besarkan dh,takut2 kalo korg tak nampak...hehehehe...cuba korg bandingkan gambar duit tu ngan gambar rajah soalan ujian aku tu...sama kan...ha....tu la yang kwn aku mksdkan...
pas aku bandingkan kedua2 gambar tu,aku menyesal sgt...frust giler...berapa lama dah aku pegang duit?berapa lama aku dah tengok,belek2 duit?
agaknya aku selama neh guna duit luar negara kot...tu sebab tak perasan logo tu...hahahaha....
habes la aku pas cuti neh...kena lecture ngan cikgu EA kitaorg....tidakkkkkkk!!!ampunkan daku!!
huuuuu....
takpa2....terima la seadanya...T.T

opss...sblm aku trlupa...aku nak share cket ngn korg..kalo korg blm tengok lagi rupa duit2 lama..meh cek tunjuk kan...huhuhu...tekan punat neh, DUIT DAHULU KALA!!
aku pon baru je tengok tadi..aku jumpa pon time aku tgh search gambar duit seringgit tu hah...
bukan apa...nak guna gambar duit seringgit yang aku ambik sendiri tu,ta nak pulak...takut korg tak leh nampak logo bank tu ha...lagi pon gmbr duit seringgit yg aku ambik sendiri tu dah mcm duit lama dah...dgn kedut2 nya..siap ada tompok kena kicap lagi tu...hehehehe..tu sebab aku tak nak tunjuk...XD

hm...ok la....klao aku ada masa aku update ngn entry lain lagi eik...da..Wassalam...^^Y

p/s:Selamat Bercuti!!!n semoga selamat la org2 kat Jepun yang sekarang neh tgh gempar dgn berita gempa bumi n tsunami yang teruk tu...

No comments:

Post a Comment