Monday, February 14, 2011

Maulidur Rasul~~!!^^

Assalamu'alaikum & Salam Sejahtera kpd semua pembaca...
ekekeke...
lama gak aku tak menaip entry...berapa lama dah ah???jap2...aku hitung...hmmm...tak ingat la aku...kira lama gak la....huhuhuu....
Yey!!!!esok cuti umum...sebab esok kan Sambutan Maulidur Rasul...
huh...penat aku sebab minggu lepas n hari neh tadi aku sebok ngan persiapan sambutan Maulidur Rasul neh...aku sibuk buat bunga Manggar la...ape lagi....minggu lepas main gunting n belit2 kertas bunga manggar tu kat batang lidi...pas tu,hari neh pulak cucuk batang lidi yang dah berbalut ngan kertas tu tadi kat buah betik muda...nasib baik ada yang tolong...ada yang sebok ngan banner Maulidur Rasul tu..ada yang sebok ngan bungga Manggar neh..sama2 sebok la kita org...pastu,Ustazah aku pulak lupa bawa aluminium foil untuk balut buah betik muda tu tadi...jadi,aku la d suruhnya g beli menda neh kat kedai yang berdekatan...mentang2 aku pakai Mr.Skut g sekolah tadi...semua kengkawan aku vote aku utk beli menda neh...ekekekeke...kurg asam korg...pemalas betul...nasib baik la aku neh spesies budak baik(*cheh..angkat bakul sendiri..XD*)...dapat gak aku menambah pahala menolong Ustazah ksygn kitaorg tu...Ustazah bagi la aku duit yang memang sah2 tertera angka 50 kat kertas wana hijau kebiru2an tu..makna nya...dia bagi aku duit RM 50 la...isk3...banyak tu...aku ambik duit tu n berkata,"eh,Ustazah..banyak neh.."..Ustazah kata la ngan aku smbil ketawa,"bukan apa...pas beli aluminium foil tu,belikan Ustazah reload celcom 30 eik.."...la....rupa2nya..ingatkan nak bagi lebihan duit tu kat aku...hah...mimpi la ngko...ekekekeke...Ustazah menghitung2 kitaorg yang hadir time tu..aku dah agak dah..gerenti Ustazah nak belanja kitaorg neh...hehehehe...tak makan,minum pun jadi la..Ustazah tanya aku,"aluminium tu tak mahal sgt kan?kita kat sini ada 12 org...jadi awak beli la air tin Pepsi ke apa ke...mana2 la...pastu,kalau tak cukup duit tu,beli je realod 10 ngan Ustazah eik..beli brg dulu,baru beli reload"..aku mengiyakan arahan2 Ustazah tu...dengan kadar segera aku mencapai kunci Mr.Skut...dah sampai kat kedai,aku beli semua barang termasuk reload Ustazah aku tadi...tak ada yang tinggal...aku cek la barang yang aku beli...banyak jugak...banyak ngan air tin Pepsi yang aku beli...fuh...bukan setakat banyak,berat lagi tu...nasib baik Bapak aku murah hati pasang bakul kat Mr.Skut tu...bukan je bertambah kiut..tapi,boleh meringan kan beban aku utk bawak barang...hahahaha...Terima Kasih,Bapak~~!!Luv U sooooooo Muchhh~~!!^^Y

heh...jauh gak aku melencong eik...
esok aku ngan kengkawan mewakili sekolah kitaorg utk perarakan Maulidur Rasul yang bertemakan "1 Malaysia,1 Ummah"...huhuhu...
esok maybe ada la gambar2 aktiviti kitaorg tu kat dalam FaceBook..tak pun lam Twitter...tak pun lam Blog neh ha...XD
lagi pu tahun neh tahun terakhir utk kitaorg sambut Maulidur Rasul bersama2 ngan cekgu2 kitaog...tahun neh la tahun terakhir kitaorg berarak beramai2 ngan ahli2 kontijen sekolah kitaorg...sebab kitaorg kan nak ambik SPM...dah abes spm,maybe banyak kengkawan yang akan lost contact kan...T.T..jadi,jangan lepaskan peluang yang ada...esok aku akan berusaha ambik gambar2 kenangan antara kitaorg bersahabat...XD
huhuhuhu....

ok la...aku nak tido la...nak save energy utk esok...huhuhu...wassalam...daa.....XD

p/s:Selamat Menyambut Maulidur Rasul untuk semua Umat islam seluruh dunia~~!!^^Y



No comments:

Post a Comment