Tuesday, January 17, 2012

nasihat dari Aku

Assalamu'alaikum....

hmmm..layan lagu Adira-Lara Lagi...fuh...sedih lagu neh..lagu neh boleh buat air mata aku gugur dgn sendirinya kalo aku sertakan dgn penghayatan..kalo tak pun aku tgh baca sesuatu yg sedih...gerenti nanges...huhuhu...aku pun tak tau kenapa...sedih sgt kot...tp skrg neh tak de rasa apa2 pun...blm ada feel...huhuhu...
baru tadi aku g baca post kwn aku kat FB dia...dia tgh bersedih..ye la..ntah la knapa...tapi yg aku tau dia ada masalah ngn boyfren dia...aku hnya dpt beri nasihat je...aku bab2 beri nasihat aku pandai la sikit2...setakat yg aku mampu tlg,aku tlg...tapi,kalo aku ada mslh,aku tak pandai nak beri nasihat pada diri aku sndiri...tak pandai nak guna nasihat aku kat org lain utk diri aku sndiri..bak kata org,cakap pandai,buat nya tak..waktu org lain ada masalah,berjela2 nasihat yg diberi,kalo sampai part diri sendiri,huh..hampeh..blurrr...kalo aku boleh selesaikan,aku selesaikan...allhamdulillah..setakat neh aku dpt selesikan mslh aku...tu la lumrah manusia...setiap manusia ada buat kesalahan..tak ada yg sempurna kat dunia neh bai...Nobody Is PERFECT! siapa2 yg mengaku diri dia tak pernah buat salah selama dia hidup neh,mmg penipu besar...besar yg teramat...hah..even aku neh pun,bnyk kesalahan yg aku dh buat selama aku hidup neh...huhuhu...
ok la...utk kwn aku yg tgh bersedih & berduka tu...takyah la sedih2 sgt...aku turut sedih ngn korg...tak leh mcm tu...life must go on...kumbang bukan seekor,bunga bukan sekuntum...setiap manusia d ciptakan oleh-Nya hidup berpasang-pasangan...kalo tak d dunia,kat akhirat nanti...kalo dah jodoh takkan kemana...dah sampai jodoh korg,alhamdulillah..kalo belum sampai jugak,korg perlu la bersabar..tunggu & lihat...kalo korg break ngn BF/GF korg skrg neh,tak pe...Allah mybe dah setkan org yg lebih baik utk korg...Allah tak kejam ngn makhluk-Nya...Allah Maha Adil..kita perlu akur dgn ketentuan yg Allah dh tentukan utk kita..terimalah kenyataan..setiap yg berlaku ada hikmahnya...so,jgn sedih2 eik...jgn krn hal neh korg nak putus asa..tak de harapan nak hidup...mcm org sakit kronik pulak sampai dh tak de harapan nak hidup neh...jgn buat kerja bodoh sampai nak bunuh diri pulak...dosa besar g bunuh diri tu...karang tak pasal2 dpt tiket percuma masuk neraka sbb bunuh diri...huh...mintak simpang Malaikat 44...kita masih ada masa depan yg tgh menanti kita..masa depan kita neh mmg ada..cuma nak capai tu payah sikit..nak dapat masa depan yg cerah tu kenal la usaha lebih...jgn putus asa..jgn sia2kan hidup kita...ok...aku syg kwn2 aku...^^

ok la...stakat tu je dulu nasihat aku...hehehe...tak leh panjang sgt...tak tau nak nasihat apa dah...ekekeke...
skrg aku nak rehat dulu..g layan Incik Abg dulu...nanti aku smbung tulis entry yg baru pulak eik...
Wassalam...^^

No comments:

Post a Comment