Friday, January 13, 2012

Journal of My Life..

Assalamu'alaikum....

tadi aku cerita psl kena pinang ngn org...hahaha...cuma mimpi je tu..takde pape pun...skrg aku nk story psl kerja aku kelmarin...
awal pagi ofcos la bgn awal sikit...sikit je..nak jaga budak2 kan...kerja2 rumah semua aku perlu buat...ye la...nak tlg ringan kan beban yg mak bapak aku tanggung...lagi best kalo tlg diaorg neh,dapat pahala,dapat jugak mengisi masa aku drpd d belenggu keboringan kat rumah kan...so,aku dh bgn,mak bpk aku g pasar..nak beli barang2 dapur...kalo tak,tak makan la kitaorg...dlm masa setengah-1 jam mak bpk aku g shopping brg dapur,akhirnya diaorg balik...
aku perhati je apa yg diaorg bakal bawak masuk rumah,rupa2nya buah Duriannnn....


Durian yg enakkk....


emmmm...sedappp...kalo tak pndai mkn mmg rugi...kekeke...


kat tepi kelihatan bapak aku tgh kumpulkan isi durian utk d buat Tempoyak...bak kata sis aku "Tempoyak Awesome"  ^^

perghh....awal pagi dah makan buah neh...raja kpd segala buah...haruman durian buat aku jadi mual..tapi,demi mengisi perut & utk mengelakkan aku neh kempunan tak dpt mkn durian,aku makan gak...aku mmg suka makan durian,tp bau dia minta maaf la..aku mmg tak suka...kalo aku dh mula makan,aku jdi tak kisah dgn bau dia...haa..tu la keistimewaan hidung aku neh...kalo part mkn mmg tak de halangan punya...even elergik ke,tak kesah..asal dpt makan sudahhh...kalo dlm bab pelajaran Ekonomi Asas,aku neh ibarat isi rumah...tujuan isi rumah buat pilihan adlh utk memaksimumkan utiliti a.k.a kepuasan...ada dua pilihan,nak makan ke tak nak...ofcos la aku pilih nak makan...sbb aku nak memaksimumkan kepuasan aku...kekekeke....jadi,kes aku dh selesai...isi rumah telahpun memaksimumkan kepuasannya...chewahhh...
tapi,yg tak bestnya,aku tak dapat mkn bnyk sgt time tu..perut masih kenyang lps bersarapan ngn mee goreng...huuu...kalo tak kerana dah kenyang,dah aku balun habis2 durian tu..tak tinggal seciput pun...kekekeke...kejam nya aku...mmg part makan memakan neh kalo boleh tak kasi can ngn org lain...bak kataorg,org tamak selalu rugi...so,sbb tu aku tak mau jadi org tamak....huahuahua...

then,tgh hari tu aku mengecat..aku g cat 3 keping papan lapis...papan tu sis aku punya...dia minta tlg bapak aku utk cat sbb dia tak berapa pandai dlm cat2 neh..lagipun,tu dia guna utk hias kelas dia...ye la,dah jadi guru kelas,siapa taknak kelas dia kelihatan cantik menawan kan...tu sbb dia buat neh semua...alih2,bapak jugak kena tlg...hehe...takpe2...tlg menolong amalan mulia...
aku kesian ngn bapak aku buat kerja neh sorg2...jadi aku ambik kptsn utk tlg dia habiskan kerja mengecat tu...lagi pulak aku nak melepas gian mengecat...lama tak buat kerja2 mcm neh...pernah sekali dulu,aku ngn kwn2 aku ramai2 g cat dlm kelas kitaorg...utk menampakkan kebersihan dinding kelas yg agak lusuh la kiranya...aku ambik part mengecat...wlaupun penat tapi kitaorg enjoy kemas kelas sndiri...mcm tujugak kelmarin...aku enjoy je mengecat...ta penat pun sbb aku mengecat sambil duduk...papan lapis tu pun bukan besar sgt pun...


aku g sambung kerja yg bapak aku buat...


bahan2 yg d gunakan utk mengecat...


cheng2! tgn aku sesaja nak posing time pegang benda tu...kekeke...kenangan la kiranya...;p

kotor jugak tgn aku d buatnya...bapak aku bantai gelak kat aku sbb tgn kotor sgt time aku tanya mcm mana nak buang cat yg dah melekat kat tgn aku neh...aku jwb la,"ala..jgn la ketawa pak..tadi kiter cat laju sgt...tu yg cat terpercik kat tgn neh smpai mcm neh skali...kotor2 kerja kiter siap jugak,pak..kemas pulak tu..hehe..jadi mcm neh sbb,maklumla,lama tak mengecat,pak...hehehe..."
haihh...

lepas aku g mengecat,aku g beri en.skut aku mandi...kesian...kotor giler...ye la,en.skut baru je lepas accident dgn sndirinya...malam tu,parking kat luar sbb dkat bawah rumh kitaorg banjir...d sbbkn hujan tak henti2,tanah jadi lembut,en.skut punya stand 
makin tenggelam then akhirnya rebah..


haa....mcm neh la keadaan en.skut masa parking tu...kat bahagian batu besar2 tu ada curam sikit..kat situ la en.skut aku rebah....huhuhu...kesian en.skut...habis calar en.skut punya anggota badan...tp,tak semua la...sebelah kiri je yg calar sbb en.skut g rebah sblh kiri...yg paling teruk calar ialah belakang side mirror sblh kiri...isk3...tragis...baru 1st time kena mcm tu...sblm neh tak pernah mcm neh...baik je keadaannya...huhu..apa2 pun,aku g bersihkan en.skut aku tu...aku g cuci ngn sabun...aku sental betul2 ngn span...lepas aku g sabun,aku cuci...lepas tu,aku wax kan mana2 bhgian yg perlu...dan akhirnya,penampilan en.skut kembali perfect wlaupun ada calar...hehe...

ok la...buat masa neh,stakat neh dulu entry aku...umur pnjg aku buat entry baru eik...Wassalam...^^

p/s: Incik Abg,Syg Abg sgt2...Rindu kat Abg ~ ngee~ ^.<

No comments:

Post a Comment