Sunday, January 30, 2011

Share Cerita!!^^Y

Assalamu'alaikum n Salam Sejahtera~~!!
lama gak aku tak update aku punya blog neh...
minggu neh tadi,dah berapa bnyk dh ahli keluarga ku kena serang virus Demam(Common Cold a.k.a Influenza)...termasuk aku la..tapi aku dah lepas dah...sihat da aku ari neh..yang masih demam kat rumah kitaorg neh termasuk la Bapak aku,eldest sister aku,ank sodare aku,Amirul n ank sodare aku yang si kecik neh,Fahrurazi...aku takut tengok si Fahrurazi neh demam...mata dia yg sebelah kiri tu merah..dah mcm org sakit mata dah...tapi bukan sakit mata...tak tau apasal...elergik kot...mcm abg dia jugak si Afiq tu...dia memang elergik..elergik ngn debu la,makanan laut la...mcm2 ada...mcm aku jugak...ekekeke...kecik2 dah sakit mcm tu...baru je 4 bulan...kasihan Buchuk ku...T.T..
huhuu...

ok...

ha...entry aku hari neh mengenai ank sodare aku yg bernama Amirul Haikal neh....
ahakz~~!!aku tak tau bagi korg menarik ke tak...tapi bagi aku memang menarik a.k.a lucu siott...
hahahaha...
hari tu...tak silap nya hari Jumaat n tarik nya aku tak ingat lagi dah....eldest sister aku neh tanya la ngan aku..."Ko tak rasa pelik ke ank sodare ko ari neh?"...
aku jawab la.."a'ah la...mcm ada yg pelik..."..aku g cari la kepelikkan kat ank sodare aku tu...tak lama kemudian..aku pun cakap la ngan kakak aku tu tadi n ketawa dgn galaknya.."yess...btol2...memang ada yg pelik kat budak neh...ala...mcm tak biasa kak..dia memang suka pakai pakaian cara terbalik..."..pastu aku g lari masuk bilik utk mendapatkan kamera aku...aku acting la depan dia n ckp ngn dia yg aku nak ambik gmbr dia....ekekeke...dia tak tau lagi yg dia dah jadi model utk blog aku...kesian dia...maafkan mak su ye Abiun...hehehe
cuba tengok gambar kat bawah neh~~!!^^Y


Korg perasan tak yg baju dia neh terbalik luar dalam n depan belakang???kalo tak nampak memang sah la korg perlu pakai kaca mata pas neh...ekekeke...
pas aku ambik gmbr dia,aku pun suruh la dia betulkan baju dia yg terbalik tu...kesian bha...hehehe

Pastu..1 cerita lagi ttg ank sodare aku neh..org yg sama jugak...
minggu lepas...aku tak tau a hari apa...korg tau apa yg dia buat???
hah...dia tiba2 berdoa mintak demam...punya la pelik doa dia tu...kunun2 nya TAK NAK G SEKOLAH..isk2....kecik2 lagi dah tak nak sekolah...baru tadika lagi tu...ahahaha...
yang lucu nya...doa dia Allah makbulkan..tapi...ha...ada tapi nya...

Doa dia Allah makbulkan time CUTI SEKOLAH...ahahaha...padan muka...siapa suruh berdoa n mintak yg bukan2...dah tu,dia demam bukannya demam biasa...pagi Sabtu(kelmarin) tu dia muntah2 n demam sampai tak boleh angkat2...tido je memanjang...dmam panas tu...kesian jugak kitaorg tengok..tengah2 sedih tu,kitaorg terasa lucu jugak ngan dia neh...dapat pulak Allah makbulkan permintaan dia..hahaha...dah namanya budak kecik..belum baligh lagi...tu sebab Tuhan senang nak makbulkan doa budak kecik...lepas tu...hari neh tadi..keadaan dia dah ok sikit..dah boleh main mcm biasa walaupun agk terhad...pastu,kakak aku pesan kat dia,lain kali jgn berdoa yg pelik2...si Amirul neh jawab,"Abiun tak nak berdoa lagi.."..isk budak neh...menyesal pulak dia...dah serik la tu...ahahahaha
tak lama pastu,mak aku pesan kat dia pulak,"Abiun,lepas neh jgn la mintak doa yg bukan2...boleh berdoa..tapi,kalo nak berdoa tu,doa la yg baik2 sikit...doa mintak cepat kaya ke..kan bagus...berbaloi2...hehehe"...

okeyh...smpai sini je la dulu..aku nak rehat kan mata aku neh...katl aku pu dah memangil2 aku utk tido d ats nya...ahahahaha...ok...da...Wassalam...^^Y

p/s:hehe...harap korg faham apa yg aku ceritakan...ekekekeke...XD

No comments:

Post a Comment