Saturday, September 25, 2010

di mulakan dengan Bismillahirahmanirahim...
Assalamu'alaikum w.b.t...

aku nk cter ckit ttg kejadian yg sgt2 mnakut'n aku ngn family aku...
cter dia mcm neh...
"Pada satu petang yg agak2 ceria...
aku dan kakak aku yg aku panggil kak Mah tengah bersantai2 d hadapan rumah kami...
kami duduk pada buayan yg ada d hadapan rumah kami sambil bercakap2 & memerhati ank2 saudara bermain...
tiba2,kakak aku yg sorg lagi panggil aku utk dapatkan ank saudara aku yg sorg tu,Aisyah...
sbb dia main kat tepi parit dpn rumah kami...
parit tu besar n dalam...
kalau ada budak kecik yg jatuh kat dalam parit tu lebih2 lagi kalau air pasang,arus air akan jad deras dan akan bawak sekali budak kecik yg jatuh kat dalam tu...
jad aku dgn trgesa2 mnghampiri Aisyah....
pas aku dapatkan Aisyah,aku ternampak c Amirul,ank saudara kau yg sorg lag sedang trtonggeng2 kat tepi parit utk mendapat'n bola yg jatuh kat dalam tu...
dgn sekelip mata dia jatuh kat dalam parit tu...
aku dgn tidak berkata apa2 slain menjerit nama "Amirul!!"dgn sekuat hati aku...aku terus berlari ke arahnya...
aku smpat melihat dia tenggelam sekejap dan timbul kembali...
aku smpat mncapai tangan nya yang hampir2 dibawa arus yg deras itu...
Alhamdulillah dia selamat...
aku dan kakak ku yg mnyaksikan kejadian tu hampir2 pengsan...kaki kami bergetar2 smpai rasa nak jatuh....
aku hampir2 menangis ketika mencapai tangannya...
tetapi dapat ku tahan..."
mcm tu la kisah nyer....
nervous x terkira...
aku fikir2 lagi,kalau la Amirul tu betul2 tenggelam n x naik2 lagi,aku pasti n aku mest terjun kat dalam parit tu utk dapat'n dier...
fuhhh...nasib baik dier ok....
huhuuhu....
jgn la benda neh jad lagi kat ank2 buah aku yg laen neh...

sekian...
di akhiri dengan alhamdulillah....~~!!
Wassalam...


p/s:Kak Aya,Kak Uyah,Kak Mit...MIsh u all n luv U all~~!!^^Y
X3

No comments:

Post a Comment